BARBADOS

Plavanje z želvami je veličastno in strašno hkrati :)

Spakirali smo in odšli živet na Karibe 🏝 Rečem živet, ker če na dopustu dobim menstro več kot enkrat in moram vsaj 3x pralni stroj zalaufat, da mamo kej za oblečt, pomeni, da sem dovolj dolgo tam, da lahko rečem, da to ni več dopust ampak življenje 🤩

Šli smo za dovolj dolgo časa, da smo doma prodali vse, kar nam ne bo prišlo prav, ko se vrnemo, vrnili tisto, kar je bilo sposojeno, podarili tisto, česar več ne rabimo, napakirali 4 potovalke, 2 torbi in kitesurfing opremo, ter pomahali v slovo 👋🏼🤙🏼

Naš cilj je St. Vincent and the Grenadines📍 Skupek otočij, kjer smo nekajkrat že bili in kjer so nam domačini letos pripravili “Welcome home party” 🎉 Gre za najlepši del Karibskega otočja 😍 Tako pravijo tisti, ki so videli več kot jaz.

Ampak, da pridemo do našega malega otoka, se je treba ustavit na Barbadosu. Vsakič. In iskreno, Barbados je lep, ni pa moja šalca ruma 🤷🏻‍♀️ Je “tehnični” postanek, ki je nujen, ker je treba prestopit na mini letalo, v katerem je naš držal okno, da ne pade ven, sediš takoj za pilotom, da vidiš vse njegove mašine in gumbe, doni pa tako, da se ti zdi, da si na Metal Campu 🤘🏼 Fine by me, otroka z lahkoto zaspita, od mene pa teče, ker ni klime, naš pa, kot rečeno, vmes drži okno, da ven ne pade (in ni lufta) 🤭

Barbardos je priljubljena destinacija za odpočit možgane, napast oči na lepih plažah in krasnih sončnih zahodih, prakticirat položaj zvezde (vse štiri od sebe), poroko ali poročno potovanje, srfanje, chilliranje ... ter za nas, odskočna deska za nabrat moči za nadaljevanje poti 💪🏼

Ivjana družina

Za ogled Barbadosa priporočam vožnjo z avtobusom 🚌 Je poceni (2 dolarja v eno smer, kamorkoli) in super izkušnja. Na izbiro imaš dva. Modrega in rumenega. Rumeni je pravi 🚌 Pravi je tudi modri, ampak ta je dolgočasen. Pa še, če nimaš drobiža, ti denarja ne vrača💸 Na rumenem je pa žurka🎉 Reggae muzika tako na glas, da ni šans, da bi se pogovarjal med seboj. Folk na busu pleše, poje in čaka, da se dol skipa na svoji postaji💃🏻🕺🏿Tukej drobiž vračajo 😉

Hrana je okusna😋 Kombinacija mediteranske oz. kontinental in ameriške. Obvezno je tudi angleška na meniju (vsaj pri zajtrkih), ker je Kraljica Elizabeta II njihova taglavna šefica. In ker je angleških turistov več kot Slovencev na Krku🤪

Glavno mesto je Bridgetown. Kaj lahko vidiš? 👀 Nič. Dobesedno. Nekaj ulic, eno veliko krožno križišče, na katerega decembra nakitijo smreko, pristanišče in to je to. Splača se nakupovat v Cave Shepherd. Gre za duty free trgovino v treh nadstropjih in tu res dobiš vse. Za jest, oblečt, za dojenčke in otroke, za plažo, spominke za domov, ni da ni. S seboj moraš imeti letalsko karto in pasoš (jaz nosim kopijo obojega).

“Domače stvari” so zelo drage 😱 Govorim o blagovnih znamkah, ki jih poznamo tipo Pampers plenice, Lays ali Pringles čips, Always vložki, … Za primer: pri nas so robčki za brisanje otroške guzice cca 2 evra, tukaj 7. Omenjeni čips je pri nas okoli dva evra, tukaj 4 evrov (shujšal bomo ljudje, shujšal)💪🏼 Kar te prisili ali vse prinesti s seboj ali se počasi navadit na njihove izdelke. Mi kombiniramo oboje. En kufer je bil poln plenic in Krasove hrane🤣

Ljudje so izredno samozavestni oz. če se izrazim drugače, dol jim visi, kaj je moderno in kaj ne, kaj se nosi in kako, kaj je opazovalcu prav in kaj ne💪🏼 Debele* ženske nosijo mini krilca dva prsta pod maternico. Nosijo oprijete obleke, ki te lahko zavedejo, ker ne veš, ali je to samo trebuh ali je to trebuh, v katerem je doma dojenček. Na močna stegna, katera hitreje preplezaš kot pa obhodiš, nosijo oprijete pajkice. In jih briga. Bri-ga. In prav je tako. Ne dovolijo, da jim kdorkoli govori, kaj lahko nosijo in kako. Drug drugemu enostavno pustijo, da samo … so.

*(ne bom napisala močnejše ženske, ker ne govorim o gozdarkah, ki s sekiro podirajo drevesa hitreje kot Rocco Siffredi ženske, ampak o tipu postave in beseda ‘debel’ v mojem svetu ni žaljivka)

Lokalni umetnik Pile, Honey Gorgeous, The Good Looking One

Moški radi poudarijo, da so lepi😍 Pilé, umetnik, s katerim sva čvekala, je rekel, da ga kličejo Honey Gorgeous, The Good Looking One. In tud je. Poglej ga. Kdo bo njemu govoril, da ni lep? Kdo?

Naš in najin frend sta sedela na plaži in slikala vodni skuter, da si ga naslednji dan sposodimo. Zraven skuterja je stala ena gospodična, ki je mislila, da slikata njo📸 Prišla je zraven in vsi smo čakali, da ju bo usekala po tistih belih beticah iz katerih so ven štrlele rahlo prestrašene oči😧 Ampak ne. Pazi to, kaj je rekla:”Sem vidla, da sta me slikala na daleč, pa se bo po mojem bolj slabo vidlo, tako da sem prišla bližje, da bo slika boljša. Na, slikajta me.”😂 Ludilo. Poglej jo, kako je lepa. Ful je lepa. Njej je vseeno. A štekaš.

Ona se je prišla nafotkavat od blizu :)

Povozijo vse te ofucane citate na fb-ju in instagramu tipa:”Živiš samo enkrat, carpe diem, izkoristi dan bljah bljeh bljoh.” Ti ljudje dejansko živijo tako in s tem ne posiljujejo. Se ne sekirajo. Boli jih kuki.

IRIE je pri njih kot molitev, mantra. To radi ponavljajo. Irie pomeni “vse bo v redu, vse je ok.” Če si rahlo pijančkan, rečejo da si irie. Če si enga za vogalom skadil, pa povejo, da se počutiš irie. V vsakem primeru je ta irie v njihovem DNK-ju.

Če imajo problem, ga rešijo. Če ga nimajo, ga ne ustvarjajo.
Enako velja na našem otoku, do katerega šele pridemo :)

Domačini so pozitivci. Kdo ne bi bil dobre volje, če je celo leto s soncem obsijan. In tudi, ko pada dež, ne rečejo, da dežuje ampak “The Sun is leaking.”☀️ I love you, mon. (jp, MON se napiše in izgovori neki med “a” in “o” … še delam na tem dialektu).

Nori in ponosni so na Boba Marleya 🌈 On je drugi Bog, h kateremu se obračajo. King of Reggae. Takoj za njim je Denis Brown, Prince of Reggae. Na zalogo pa sem si nabrala še en kup vrhunske muzike. Piši mi, če te zanima ta vibe :) Pošljem playlisto. Povsod se vrti rastafarijanska glasba in calypso. Oboje je super, trenutno imam najraje pop komade prirejene na reggae. To je za nas, goste. Mi se nimamo za popotnike, avanturiste, turiste … mi se imamo kar za goste. Ker z gosti ljudje vedno lepo ravnamo. Še sezut se jim ni treba, ko na obisk pridejo, pod pretvezo, da je itak vse umazano (a pol ure prej glancanje tal na polno). GOSTI smo. 🙌🏼

Zvečer se žura v karaoke barih 🎼 Vsi mikrofoni so bli moji. Vsi 🎤 Pela sem, kot da bo konec Sveta. Nobenega ne briga, če poješ s posluhom, važno je, da s srcem. Na rum podlago🤪

Pri rumu je popularen Mount Gay XO, ki je najstarejši rum na svetu. Odličen je. Tako pravijo :) Takoj za njim se tanka Sparrows. Koktejli so močni, da ti že drugi v glavo stopi. O tem sem pisala tukaj. 🥃

Največ klubov je v Saint Lawrence Gap, kjer imaš en kup izbire. Domačini radi hodijo v Club Marina Bridgetown, kjer je reggae muska in kjer lahko kadijo prepovedane zvitke, pa jih nihče ne lovi 👨🏻‍✈️ Ja, ganja je tukaj prepovedana. Kazni so enormne. Od 10 do 15 let zapora za preprodajo in okoli 50.000 evrov za uporabo (odvisno, koliko ti najdejo). V nekaterih manjših trgovinah visijo napisi, da ne kupuj in ne prakticiraj kajenja jointov (spuff jim rečejo), da si ne pokvariš dopusta, zraven pa navedene kazni. Povedali so mi, da je na Jamajki podobno, le da je količinsko več dovoljeno nositi v žepu. Očitno sem živela v jami ves čas, ker sem mislila, da temu ni tako. Držim se jst koktejlov, ne brini :) 🍹

Lokalna tržnica, kjer kupujejo domačini, ki se jim reče Bajans.

Ob petkih priporočam Oistins fish party, kjer je ribja tržnica in podobna scena kot pri nas na Odprti kuhni ali Okusi na meji v Italiji (Gusti di Frontiera). Ampak ne smeš priti lačen, ker hitreje prideš čez Celovško v Ljubljani, kljub rdečemu valu, kot pa tukaj do porcije. Gre bolj za vzdušje. Pleše se, poje, streže hrana, ekstra sproščeno in karibsko.

Na Barbiju sem bila trikrat, ker je to naš pit stop. Jane, škotinja, s katero smo se pogosto družili, pa je bila že 20x. Za ene štima bolj kot za druge. In tako je prav. S seboj si v majhen ruzak napakiraj veliko potrpežljivosti, ker so v vsem zelooo počasni (island time). Sicer pa, a se ti kam mudi? Sej si na dopustu :)

Ponujajo snorkljanje, potapljanje, kajtanje, srfanje, jadranje, hobbie barkice, skoke s padalom, kriket, polo, golf… 🏇🏻🏌🏿‍♂️Edino, kar jim manjka, je hotel ali resort primeren za družine👨‍👩‍👧‍👦 Tega ni, kljub velikemu povpraševanju, kot so nam pojasnili na turistični enoti. Če maš nekaj drobiža viška, je to tvoja tržna niša za investicijo. Dva tobogana, dva majhna bazena in si zadel na lotu. Ni za kej 👑 ;).

Na Barbadosu se fino počutimo srfači, na vzhodni strani otoka, ki je tudi bolj vetroven. Spot je primeren tudi za nas, kitesurfarje, ampak moja razvajena guzica in prestrašena dušica nad valovi, ki so tam, ni najbolj navdušena🏄🏻‍♀️ Greš not, pofuraš in prideš ven na pivo. Silver Sands, če bi kdo rad tam ‘naredil črtico’. Da se spat na spotu v majhnih, prijetnih hiškah. Tam je super vibra, tam so domačini nekako bolj prijazni kot na preostalem delu otoka. Ne bom rekla, da je kdaj kdo bil nesramen, vendar v primerjavi z našo končno destinacijo, se lahko skrijejo🙈 Delujejo veliko bolj … dejmo rečt nezainteresirano😏 Navajeni so turistov, predvsem Angležev in vedo, da bodo prišli, ne glede na vse. Ker imajo lepe plaže. Na kratko: obnašajo se kot Hrvati (ne skači vame Dragica, vsako leto sem na Hrvaškem na dopustu, ker je lepa in ker so v Dalmaciji moje korenine in ker jo mam rada, ampak vedno se najde en Ivan ali 100 njih, ki je kelnar, receptor, lastnik apartmaja ali blagajničarka, ki bi raje videli, da samo nakažeš denar in ostaneš doma).

Zdravstvo je poštimano. Glede samega sistema ne vem. Itak povsod smrdi. Si pa hitreje na vrsti kot pri nas, ker tukaj živi manj ljudi :) Zdravstveni dom in bolnica sta približno na nivoju in ni te strah, da notri prideš zgolj z vraščenim nohtom, ven pa v črni vreči, ker si nekaj pri njih staknil. Občutljivi so na necepljenost. Sploh pri dojenčkih in majhnih otrokih, tako da je mogoče fino imeti s seboj kopijo cepilne knjižice.

Sicer pa, na dopust greš s prepričanjem, da bo vse … IRIE :) ✌🏼

KAKO DO SEM?

Ljubljana - Frankfurt - Barbados (cena od 550 evrov, odvisno od datuma rezervacije)

BARBADOS A-MUST-DO:

- imeti dovolj časa
- ujeti sončni zahod
- ujeti veter in kakšen val
- biti irie
- petkov večer v Oistins
- poskusiti Mount Gay rum
- skočiti na rumen bus
- družiti se z domačini
- kupiti kaj od lokalca in ne v trgovini
- biti prijazen

BARBADOS DONT’S:

- biti nepotrpežjiv. Stvari se dogajajo v “island time”, kar je prav. Sej si na dopustu :)
- voziti po desni strani